Esimene nädal bookingus

Esimene nädal bookingus

Esimesel päeval oli kõik täpselt nagu esimesel koolipäeval. Näed oma uusi klassikaaslasi, kõik saavad oma aabitsa (loe: läpaka) ja uue seljakoti, kus sees on igasugust nänni. Direktor peab kõne ja klassijuhataja jagab olulist informatsiooni.

17 juuli oli esimeseks tööpäevaks veel umbes kolmekümnele inimesele peale minu ja selised grupid tulevad neil iga kahe nädala tagant (kuulisn kõlakaid, et järgmine grupp pidi olema jälle uus rekord, ligi 100 inimest). Kui ma veebruaris intervjuudel käisin, öeldi, et bookingu IT osakond on umbes 1300 inimest. Nüüd räägiti, et meid on juba üle 1700. Kasvu tempo on päris kiire, et tea kui kauaks seda kestab… 🙂

Esimesel kolmel päeval toimusid erinevad informatiivsed loengud, kus räägiti ettevõtte töökultuurist, erinevatest osakondadest ja nende tööst, tehti mitu kontorituuri ja korraldati erinevaid sotsiaalseid mänge, et saaksime üksteist rohkem tundma. Kolmanda päeva lõpus oli lisaks väike pidu maja esimesel korrusel asuvas pubis, kus sai siis uute koleegidega natuke vabaks lasta ja sõbruneda.

Kuna meie pundis oli palju erinevate rollidega inimesi, siis nejandast päevast alates läksid enamus laiali eraldi tiimidesse. Samas päris reaalsetesse tootetiimidesse meid siiski veel ei lastud. Esimesed kaks kuud on kõik spetsiaalsetes tiimides, mis ongi mõeldud inimeste koolitamiseks ja sissesulandamiseks. Minu on-boardingu tiimis on kokku 10 inimest, kes on jaotunud enam vähem kolmeks. Esimesed kes on juba natuke üle kuu aja olnud, teised pea-aegu kuu ja siis mina koos veel kahe disaineriga, kellel jookseb teine nädal. Selline protsess annab võimaluse rahulikult harjuda töökorraldusega ja kõige muuga, mis ümber toimub. Eesmärk on, et peale kahte kuud, kui sa liitud päris tiimiga, oleksid kohe valmis alustama produktiivse tööga ja tiimiliikmed ei peaks tegelema uute inimeste koolitamisega. See tundub küll üsna mugav, võtab palju pinget maha, aga samas võib mõjuda natuke nagu pidurina. Olen harjunud pigem sellega, et vistatakse pea ees külma vette ja kui piisav oskuste pagas ja kogemus eelnevatest töökohtadest seljataga, küll siis ujuma õpid. Sedasi õppib ka kõige kiiremini ja motivatsioon tegutseda on kõrgel. Kindlasti sõltub inimesest, aga ma pigem eelistaks kohe tegutsema asuda, hetkel tempo väga aeglane.

Üks väga positiivseid boonuseid kõigile bookingu töötajatele on lõuna. Kõigilt töötajatelt arvestatakse palgast maha natuke üle 2 euro ja selle eest on iga päeva meil väga uhke buffee. Kuna seltskond on rahvuvaheline ja toidukultuurid käivad seinast seina, siis üritatakse midagi igale maitsele pakkuda ja loomulikult vahetub menüü igapäevaselt. Kõige parem on veel see, et mingeid piire ei ole, söö palju jaksad ja tule hiljem tagasi või võta üht-teist hilisemaks kaasa. Ühesõnaga selle raha eest, mis meilt küsitakse, saame süüa ikka väga-väga hästi ja eriti kui arvestada Amsterdami keskmisi hindu. See võib tunduda väike asi, aga tegelikult säästab päris palju aega, et ei pea kunagi mõtlema kuhu lõunale minna või kas peaks kodust midagi kaasa võtma. Mul on siiani veel üsna suured raskused teha mingi mõistlik valik. Tahaks nagu kõike proovida ja tihti lõppeb see sellega, et kandikul on ühe söögikorra jaoks ilmselgelt liiga suur kuhi.

Töölepingus on kirjas, et olen kasutajakogemuse disainer ja ise pean ennast ka disaineriks. Nagu ka nimetus vihjab, siis suures pildis on eesmärk teha kõikvõimalikud tegevused kasutajale mugavaks ja lihtsaks nii, et kogemus oleks hea. Näiteks, et mingist protsessis kasutajale relevantne info oleks loetav ja alati õiges kohas olemas, kui tal seda vaja on, erinevad sammud protsessis arusaadavad, jne. Mugava kogemuse osa on näiteks ka hea visuaalne disain, nii et see ei riiva su silma ja õiged elemendid oleks piisavalt rõhutatud ja paigutatud loogiliselt. Bookingu kontekstis tähendab see roll igapäevaselt kasutajaliideses leiduvate probleemide otsimist, nende analüüsimist ja lahenduse väljamõtlemist ning selle realiseerimist, alates visuaalsest disainist kuni koodi kirjutamiseni  (HTML, CSS, JS). Seejärel tuleb tehtud lahendust päris kasutajate peal mõõdetavalt testida, et kas asi läks paremaks või hoopis halvemaks ning lõpuks tuleb saadud tulemustest teha ka otsused ja järeldused.

Kõigest saaks muidugi veel detailsemalt (või tehnilisemalt) rääkida. Kui miski sind rohkem huvitab, võib julgelt kas siin samas kommenteerida või siis ühendust võtta 🙂

Ühtlasi vihjan sellele ka, et kui ei viitsi kontrollimas käia, millal uusi postitusi on tekkinud, siis saad endale e-mailile teavitused tellida. Arvutis asub see kast paremal servas, mobiilis lehe kõige all. Lubame, et spämmima ei hakka.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga